12 maart-T2-Lichtenvoorde (digitale morgen)
Auteur: René Lammertink
Toerleider(s): Gerwin Voortman
Groep: T2
Strava link:
Aantal KM: 110
Aantal leden: 19Het is alweer de tweede zaterdag voor het zomerprogramma van TCR. Na de koude rit van vorige week zaterdag met een stop bij de Olde Mölle in Neede met Eric Harbers was nu André Averink aan de beurt, maar André moest afzeggen, Erik Dommerholt zou hem vervangen. Erik werd echter getroffen door Corona en zo kon het gebeuren dat Gerwin Voortman het toerleiderschap overnam en de route werd omgezet van Wichmond naar Lichtenvoorde. De T2 groep is op de digitale snelweg het meest vooruitstrevend binnen TCR, het werd zodoende allemaal snel en soepel geregeld en via de app werd de nieuwe route zelfs nog gedeeld.
Goed half negen vertrek ik van huis om ons bij de Gulf om 20 voor negen te verzamelen. Als ik daar aan kom rijden zie ik in de verte Rudy, Frank en Brigitte rijden. Joke, Bennie en Johan zijn dan al vertrokken…. maar in Rijssen komen we toch als één groep aan.
Bij vertrek heeft Gerwin problemen met het laden van de route in zijn Garmin. Goed dat we binnen T2 de route vooraf delen met elkaar. De Garmin van Eric Harbers op de fiets van Gerwin en we kunnen toch op tijd vertrekken. In de pauze wordt dit wel weer opgelost.
Kort na vertrek komt Wim Nooteboom naar voren om de groep te splitsen. De T1 had maar 4 man en heeft zich bij ons aangesloten. Ik kijk echter in de eerste groep om me heen en zie voor mij maar weinig bekenden. Dat kan kloppen want ook op voorhand hadden zich al een aantal T1 rijders zich bij de T2 in de app aangemeld en die rijden allemaal in deze groep blijkt… Het is te merken, met de wind pal op kop raakt de tweede groep langzaam uit het zicht. Niet dat de snelheid nou te hoog ligt, dat houdt Gerwin wel scherp in de gaten, maar bochten en andere obstakels worden veel sneller en soepeler genomen dan we gewend zijn. Als dat maar goed gaat denk ik voor mezelf, ook gezien de afstand vandaag. Al pratende kom ik erachter dat deze situatie komt door de hoge snelheden bij de T1, waar niet iedereen meer zin in heeft. Ik zou zeggen, ga als T1 groep met elkaar rond de tafel en zorg dat je het voor iedereen leuk houdt en houd zodoende de groep bij elkaar.
Goed, genoeg gezeurd. De route die Gerwin uit zijn mouw heeft geschud is prachtig en voert ons over mooie binnenwegen in de Achterhoek in onze, in deze tijden zeer toepasselijke, geel/blauwe tenues. Ons koffieadres is in het centrum van Lichtenvoorde, er is ook markt en daar is het vrij druk. Als we met de eerste groep net binnen zijn komt ook de tweede groep er al snel aan. Koffie moeten we bestellen via een QR-code. De digitalisering is daar nog geen zegen. De koffie laat eindeloos op zicht wachten en bestellingen komen niet of dubbel. Al met al wordt het een lange koffiepauze, goed tijd om te herstellen dus.
Voor de pauze zijn een aantal mensen eerder afgedraaid omdat ze op tijd weer terug moeten zijn. (Later die dag horen we dat Rudy op de terugweg door een auto is aangereden. Gelukkig mocht hij na controle in het ziekenhuis weer naar huis met alleen kneuzingen).
We kunnen na de pauze weer legaal met één groep rijden. Met de wind nu voornamelijk in de rug en met volop zon gaat het nu lekker. Met Wim Nooteboom weer op kop sleuren, het is even geleden en mooi dat het weer kan stellen we vast. De lange pauze heeft me goed gedaan, ik kom d’r wier helemoal duur.Voor we het weten zijn we weer in Rijssen. De kop is er weer af wat het zomerseizoen betreft. Gerwin, bedankt voor de mooie route en je leiderschap.
Geef een reactie