.

  • Van: Henk Kastenberg
  • Toerleider 1: Wegkapitein Jan Bakker
  • Toerleider 2: Echte toerleider Wim van den Noort
  • Aantal leden: 16
  • Aantal KM: 60

T3 moet nog op stoom komen.
Zaterdagmorgen start van het nieuwe seizoen. Eerst op de foto, maar niet als eerste. De groepen P1 tot en met T2 hebben zeker gedacht ze op de foto een beter figuur zouden slaan, waardoor de T3 als laatste werd geportretteerd en en dus ook als laatste van start ging. Ik hoorde veelvuldig over knap zijn en de geschikte modellen om als eerste op de foto te komen, maar T3 fietst niet voor het modellenwerk. T3 fietst omdat ze de slogan van de tourclub in hun hart meedragen. Iets meer dan fietsen. Daarom ook een rustige start met een nieuw fenomeen: de wegkapitein. Jan Bakker ging deze morgen voor de groep staan en sprak ons allen toe. Hij had het over de zin en zingeving van met name T3. Dat in deze groep de essentiele waarden van de opgerichte Tourclub Rijssen behouden zijn gebleven en hij riep ons op om dit seizoen deze waarden evenals het vorige seizoen met verve uit te dragen. Daarna gaf hij het commando voor de rit over aan Wim van de Noort. Dat wij als groep vervolgens op de foto zijn gekomen met gezichten die nog sterk onder de indruk zijn van de openingstoespraak spreekt voor zich.
Ook T3 ging van start. Wim Grooten was gekomen voor de foto maar fietste verder niet mee. Hij moet de komende tijd geholpen worden aan de aorta. We wensen hem daarbij het allerbeste toe en hopen dat hij toch in staat zal zijn om met ons zijn favoriete ritten door Twente als toerleider nog op te pakken. We reden om Enter heen en langs het kanaal. De wind speelde ons zeker parten. Er werd door Wim gezorgd voor snelle aflossing op kop. Als groep kwamen we via allerlei broeken tussen Enter en Goor uit eindelijk bij de Pothoek uit. Dat er op weg naar deze locatie met een aan speeksel gerelateerd groentje door de wind kan verdwalen nemen we maar op de koop toe. Nu liet Wim zich van zijn beste kant zien. Wij waren als eerste groep na exact 30 km gearriveerd. Hij zag de serveerster en dirigeerde ons naar een mooie grote zaal. T3 zat te wachten op de koffie die maar niet kwam. Wel kwam de serveerster om vertellen dat we in het verkeerde zaaltje zaten. Gelukkig werden we snel van dampende kommen voorzien en vielen ook andere groepen letterlijk binnen. Han Albach werd naar binnen gedragen en dat veroorzaakt toch altijd een moment van even nadenken waar we mee bezig zijn. T3 wenst Han een spoedig herstel toe en we staan klaar om je voor de revalidatie op te vangen. Na de pauze nog 30 km. Een paar mensen besloten om de tijd te nemen om het seizoen op te bouwen en reden naar de Langenberg om voor de overige T3 mensen alvast kwartier te maken. Wim liet ons nog enkele kilometers langs De Domelaar wind op rijden en daarna langs de Schipbeek en vervolgens met de wind in de rug richting Beuzeberg. Schrijver dezes had tegen de wind in ook problemen met zijn knollen maar de kracht en de opofferingsgezindheid van T3 was doorslaggevend om in de groep te blijven. Na de heuvelzone; Beuzeberg en Borkeld kwamen we op de Elsenerveldweg. Daar werden wij met veel kabaal gepasseerd door P1. Ik dacht nog dat ze de vondst van het eerste kievitsei aan T3 niet gunden. Maar de waarheid bleek bij aankomst bij de Langenberg. Bijna alle stoelen waren bezet. Gelukkig hadden de kwartiermakers van T3 enige ruimte achter gehouden zodat ook wij een plaats hadden. We geven Wim als toerleider een dikke voldoende en hopen dat op 14 maart T3 weer op volle sterkte bij de sporthal staat.

Afbeeldingsresultaat voor scootmobiel